İtfaiyeciler: “Alevlerin Arasında Kazanılan Tecrübe, Sağlık Raporlarıyla Silinemez”
Ankara Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı'nın bazı itfaiyecilerin sağlık kontrolleri gerekçesiyle sahadan alınmasını istemesi, işçiler arasında büyük bir huzursuzluk yarattı. Tüm Yerel-Sen Genel Başkanı Mücahit Dede, bu durum hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Dede, “Ankara Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı’nda yıllarca canını dişine takarak görev yapmış profesyonel itfaiyecilerin, bir sağlık raporuyla ‘ağır ve tehlikeli işlerde çalışamaz’ denilerek sahadan uzaklaştırılması, yalnızca görev değişikliği değil, aynı zamanda kimlik kaybı yaratır. Bu durum, meslekten gelenlerin masa başına itilmesi ve emekliliğe sürüklenmesi anlamına gelir. Bizim cevabımız ise ‘Bizi söndüremezsiniz’ olacak” dedi. Dede, sözlerine şu şekilde devam etti: “İtfaiyecilikte edinilen tecrübe ‘çürük’ değil, mesleğimizin mirasıdır. Alevlerin…